تاثیر برندینگ بر سئو و رتبه سایت
نوشته شده توسط : نیاسا

تاثیر برندسازی در بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ عوامل زیادی بر سئو سایت شما تاثیر می گذارند که از جمله آنها می توان به برندها اشاره کرد. رابطه بین برندسازی و بهینه سازی موتور جستجو یک رابطه دو طرفه است. برندسازی در دنیای دیجیتال مارکتینگ می تواند جایگاه ویژه ای را برای کسب و کار شما مشخص کند.

اما سوال اساسی این است که آیا سئو در برند موثر است؟ در واقع توضیح آن می تواند کمی سخت باشد، زیرا همانقدر که سئو تاثیر مستقیمی بر برندسازی دارد، برعکس آن یعنی برندسازی نیز بر سئوی سایت ما تاثیرگذار خواهد بود. همچنین موتورهای جستجو مانند گوگل امتیاز ویژه ای به برندها می دهند که در سئو بسیار موثر خواهد بود.

باید در نظر داشته باشیم که برند می تواند در مرکز توجه افراد قرار گیرد و سئوی شما را افزایش دهد.
تعریف برند
در تعریف و توضیح برند باید به زبان ساده بگوییم که در واقع ابزاری است که برای ارائه کسب و کار شما استفاده می شود. این ابزار در واقع یک پل ارتباطی بین شما و مشتری است. از دیدگاه مشتری برند بسیار مهم است و برای این باور دو دلیل کلی وجود دارد.

دلیل اول: ریسک خرید و انتخاب را برای مشتری بسیار کاهش می دهد.

دلیل دوم: مردم را در هزینه های تصمیم گیری صرفه جویی می کند.

در واقع برند و برند می تواند یکی از نشانه ها و عوامل موفقیت کسب و کار باشد، اما اگر باعث ناامیدی مشتری شود، قطعا تاثیر مستقیمی در شکست شرکت مورد نظر خواهد داشت. حال، نکته اصلی این است که در دنیای تجارت دیجیتال، برندینگ چقدر در سئو سایت شما موثر است. همانطور که برند شما می تواند نظر مشتری را جلب کند، می تواند اعتماد آنها را نیز جلب کند که منجر به افزایش ترافیک سایت شما می شود.

برندسازی دست بالا برای سئو است
برندسازی (قرار دادن نام و شهرت و جذب کاربران به صورت گسترده) دست بالا برای سئو است. بین یک سایت با برند خوب و سایتی که چیزی جز سئوی خوب ندارد، سایت برنده سایتی است که برند خوبی دارد.همانطور که در مقاله سئو سایت های معروف بیان شد، برندسازی باعث می شود سئو به خودی خود اتفاق بیفتد، بدون شک. اعتبار و جایگاه نام شما در زبان ها مهمتر و موثرتر از حضور شما در نتایج برتر گوگل است.
گوگل هم این را به خوبی درک می کند و با فاکتورها متوجه می شود که یک سایت چقدر معروف و محبوب است و این را در الگوریتم خود برای رتبه بندی سایت ها اعمال می کند. با توجه به استنادات گوگل و بخش های انجمن. گوگل، صحبتی از لینک بیلدینگ نیست. گوگل (المجال Google. com) به صراحت نمی گوید، لینک ها را بسازید. بنابراین، روش سئو کلاه سفید و در واقع اصل سئوی خارج از صفحه، برندسازی است! منظور از برند چیست، قرار دادن برخی بنرهای تبلیغاتی در سایت های پربازدید با خود برند یکی نیست بحث مفصلی است که در مقالات دیگر به آن خواهیم پرداخت.

شما سایت خود را با محتوای خوب و مفید پر می کنید و با ایجاد لینک های مناسب و سایر تکنیک های سئو، در صدر نتایج گوگل برای عبارات مرتبط قرار می گیرید. اما شما هیچ تبلیغی ندارید و هیچ کس شما را نمی شناسد. در این بین سایتی را با محتوای بسیار ضعیف تر از سایت خود در نظر بگیرید که کار جدی روی سئوی آن انجام نداده است. اما تبلیغات گسترده تلویزیونی و محیطی و اینترنت و غیره دارد و همیشه جلوی چشم مردم است.

خودتان را جای گوگل بگذارید. به دومی بیشتر علاقه دارید یا اولی؟ به کدام یک اعتماد دارید؟ گوگل نیز این عوامل را به خوبی می شناسد. درست است که مورد دوم در مقایسه با مورد اول محتوای جالبی ندارد. اما اولین چیزی که برای شخص و مشتری مهم است، اعتبار و اعتماد است. آنچه برای مشتری و کاربر مهم است مهم است. وقتی برند مناسبی داشته باشید، کاربران به سمت شما هجوم می آورند و از طریق لینک ها یا راه های دیگر (بسیار بیشتر از سئو سایت) توسط کاربران به دیگران معرفی می شوید.

در این صورت شما ابتدا نظر کاربران را جلب کرده اید، بنابراین اگر سئو را در صفحه دنبال کرده باشید، گوگل از شما راضی خواهد بود و سئوی شما به صورت خودکار و ناخودآگاه توسط کاربران انجام می شود و در این موقعیت سئو می شود. ثانویه است. زیرا حتی اگر از موتور جستجو حذف شوید، کسب و کار خود را از دست نمی دهید!
اگر قصد راه اندازی یک وب سایت و کسب درآمد از آن را دارید، آیا به برندسازی فکر کرده اید؟ به نظر شما کسب درآمد در سئو ضروری است؟ (اغلب پاسخ مثبت است). آیا فکر کرده اید که اگر در بالای نتایج باشید، می توانید درآمد مورد نظر خود را بدست آورید؟

آیا قصد دارید یک سایت تخصصی راه اندازی کنید و می خواهید با کلمات کلیدی واقعا مفید و پر بازدید برای تبلیغات در صدر نتایج باشید؟ آیا فکر می کنید همه بازدیدکنندگان سایت شما (کسانی که قصد تبلیغ دارند) بابت فعال سازی یک تبلیغ خاص به شما پول می دهند؟ آیا می دانید سایت های دیگری هستند که به طور جدی نیاز به درآمد زیاد بدون سئو دارند؟ آیا فکر می کنید اگر سایتی مانند آنها راه اندازی کنید، مانند آنها تجارت خواهید کرد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، سخت در اشتباه هستید.
بخش بزرگ دیگر برندسازی زمان است، تبلیغات انبوه این زمان را کاهش می دهد و می تواند صد سال برای شما یک شبه سفر کند، اما هزینه آن بسیار بالا است و گاهی اوقات می تواند بیشتر از هزینه ای باشد که شما خرج کرده اید.

منبع



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 |
مطالب مرتبط با این پست
لیست